imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Промена на батерија по намалена цена!

Направи резервација и промени ја батеријата за 1.990 МКД.

“Мртвиот” iPhone штотуку го донесе најдобриот квартал


Каков е? Никој не сака да го купи по таа цена? Производството престанува? Преголема залиха? Капут, готово, тоа е тоа? Ова, се разбира, се однесува на заклучоците на аналитичарите за iPhone X кои штотуку беа побиени од тековниот квартален извештај. И сега следат првите “извинувања”.

Момент на вистината

Bloomberg, Wall Street Journal, Nikkei и други познати аналитичари првично ја поддржуваa приказната за смртта на iPhone X. Разочарувачки, прескап, ретко се користи – сите фрази кои редовно се користат во статиите за iPhone X и неговата продажба.

Сепак, резултатите од вториот квартал од финансиската година, вклучувајќи ги и продажните бројки за iPhone X, излегоа во вторникот, па дојде моментот на вистината. Се покажа дека iPhone X, кој сите аналитичари веќе долго време го сметаа за мртов, е всушност жив и здрав и носи многу пари во касата. Значи дебатата е завршена. Доста е. Можете да се правдате дека обемот на продажба е помал и дека бројките се толку големи само поради цената на уредот, но тоа не го менува фактот дека iPhone X е паметен телефон.

Што значи ова? Од страна на корисникот, во принцип, ништо. Ако не сте Tim Cook и ако немате еден куп Apple акции, веројатно немате апсолутно никаква идеја колку е успешен тековниот врвен играч на Apple. Она што го прави Q2 интересно е следново: Apple сè уште знае што да купи, кои уреди ги сакаме, кога ги сакаме, како да ги рекламира и како да крене прашина. И ова се факторите што ја прават технолошката компанија успешна.

Повторно, овој аспект е занемарлив од страна на корисникот. Не се потребни бројки за да видиме дали компанијата знае што прави, дали има подобри можности да управува со целиот пазар, да предизвика трендови и да донесе нови технологии и карактеристики. Знаеме дека има повеќе простор за истражување и развој, така што се повеќе и повеќе уреди ќе дојдат со тек на време.

Значи можеме да заклучиме дека успехот на iPhone X е истовремено важен и ирелевантен. Она што нè прави многу повеќе љубопитни е прашањето како аналитичарите направија толку многу грешки со толку популарни уреди.

И аналитичарите грешат

Кога ќе земеме во обзир колкава е разликата меѓу аналитичарите како Kuo или Gurman и тимот на DigiTimes, постојат јасни разлики меѓу изворите во индустријата. Се чини дека сега сите аналитичари ќе станат свесни за тоа.

Навистина, важно е да има различни анонимни информатори хиерархиски, бидејќи тоа може значително да влијае на нивното знаење и насоки. Најдобрите аналитичари сигурно имаат важни извори кои се добро обучени во комплексниот синџир на добавувачи на Apple.

Значи, ако лицето XY, претпоставен во една од снабдувачките компании во Shenzen, покажува дека залихите се премногу големи, тоа не значи дека истото важи и за целиот синџир на снабдување. Под претпоставка дека она што важи за една компанија е валидно за целиот синџир е сериозна грешка со потенцијално лоши последици.

Ова главно важи за Wall Street Journal и Nikkei, но тие нема да научат за своите грешки, иако тоа значи дека ќе продолжат да ги плашат луѓето. Истата приказна за “интерес кој е значително помал од очекуваното” беше објавен за iPhone 7, па дури и за iPhone 6s и iPhone 5c. Како што сите знаеме, сите овие уреди постигнаа голем успех. И да, дури и моделот 5c исплаши многу конкуренти и донесе пристоен број на Android корисници на страната на Apple.

Сепак, не можеме да обвинуваме за лажни информации. Без разлика колку многу го сакаме и му веруваме на Mark Gurman, дури и тој може да направи грешка. Тој, сепак, се држеше до приказната за високата цена. Тој често пишуваше за продажбата на iPhone X. Тој дури и се осмели да го напише ова:

Заработката оваа недела од Apple Inc. ќе го потврди она што повеќето инвеститори конечно го прифатија: iPhone X не ја оправда целата прашина што ја кренаа околу него.

Иако имавме причина да се плашиме дека неговата значително повисока цена негативно ќе влијае на продажбата, Apple успеа да продаде повеќе iPhone-и во овој квартал отколку во истиот период минатата година. Во секоја недела од вториот квартал продажбата на iPhone X продолжи да расте. Цената е превисока? Да. Дали ова значи целосна загуба на кориснички интерес? Нема шанси! Ако Apple прави нешто добро, тогаш тоа е ценовно определување: тие секогаш знаат како да ја погодат највисоката цена која ќе им помогне да постигнат успех без намалување на обемот на продажба.

А овој пат, тоа го направија без грешки.

Успех каков има само Apple

Имаме друго прашање: зошто ова му оди од рака само на Apple? Зошто тие се единствената компанија која може да ја стави цената од 1.000 долари на нивниот уред? Дали производителите на Android треба да го сторат истото за да го разбијат монополот на Apple? Не се работи за тоа. Постојат многу фактори кои се одговорни за успехот на Apple.

Кога станува збор за цените, Samsung има уреди чија цена е околу 1.000 долари. Пред претставувањето на iPhone 6 и 6 Plus, некои од нивните врвни уреди беа поскапи од Apple. Сепак, интересно е да се напомене дека корисниците претпочитаат да избираат уреди од понизок и среден ранг и од јужнокорејски компании со цена од 200 долари, наместо од повисок ранг и со повисока цена. Исто така, просечната цена на iPhone е обично повисока од 200 долари, но корисниците сè уште ги избираат, а не малку поевтините од другите производители. Сето ова докажува дека цената не е единствениот фактор според кој купувачите избираат уреди.

Една од главните причини зошто Apple е толку успешен е фактот дека тие се крајната технологија. Совршениот дизајн на iPhone 4, Siri, Touch ID, Face ID, фотографии во живо, портретен режим и Animoji сите се лидери на иднината. И постојат такви работи како што се екосистеми, апликации, услуги, заштита на податоци и максимално оптимизиран систем. Многу корисници едноставно го сакаат ова.

Секако, не смееме да заборавиме на идеалната маркетинг стратегија на Apple. Не е важно дали сите наведени функции ќе бидат достапни во конкурентни уреди, Apple е оној кој се смета за луксузен. И тоа е важно. Работите се важни само за тоа што луѓето се спремни да платат. Никој не би платил толку многу за паметен телефон на Xiaomi, дури и ако тоа било чисто злато. Зошто? Бидејќи повеќето од нас го поврзуваат Xiaomi со концептот на “евтини кинески работи”.

Затоа можеме да заклучиме дека аналитичарите прават грешки во оние психолошки фактори, како што се она што луѓето мислат за iPhone, и како потенцијалните клиенти реагираат на зголемените цени.

Mea maxima culpa

Сè на сè, сите аналитичари предвидуваа смрт на Apple и iPhone X по грешка. Bloomberg беше првиот што се каеше, а многумина ќе ги следат. Еве еден извадок од изјавата на Leonid Bershidsky:

Сум бил критичар на Apple долго време, но денес се откажувам: тоа е совршена технолошка компанија за денес и пример за Силиконската долина.

По објавувањето на најновите резултати на Apple, повторно би можеле да ги критикуваме, велејќи дека тие зависат само од еден од сега развиените производи – iPhone. Овој производ е заслужен за 62,2% од вкупната продажба на компанијата; просекот во изминатите десет четвртини бил 62,4 отсто, па порастот на продажбата на мобилни телефони, паметни часовници и претплати за стриминг во никој случај не ја намали доминацијата на iPhone.

Apple се чини дека е задоволен со мали соништа и посветеност на своите акционери, а не идеи што одат до облачно небо, како и други технолошки компании, вклучувајќи ги и оние во индустријата.

Значи задржете здрава доза на скептицизам кога читате мислење на аналитичари, без разлика дали е позитивно или негативно.

Извор: Apple InsiderBloomberg

Apple Inc. (AAPL)

Дали го прочита ова?

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.