imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Промена на батерија по намалена цена!

Направи резервација и промени ја батеријата за 1.990 МКД.

Сегашната состојба и предизвиците на 3D принтањето


3D принтањето конечно ја зголеми свеста на јавноста во 2010 година. Од тогаш, од зградите во Шангај до Адидас патики, многу работи беа испринтани. Уште повеќе, животот на мали патки и мачиња беа спасени со оваа технологија, додека тие се обидоа да стават поголем акцент на производството и принтањето со метал.

Во 2011 година, инженерите од University of Southampton во Велика Британија успеаја да го дизајнираат и тестираат првото испринтано, беспилотно летало во светот само во рок од седум дена за пет илјади фунти. Истата година, Kor Ecologic и Stratasys го создале Urbee, првиот испринтат автомобил во светот, па дури и неговото ветробранско стакло е испринтано.

Во меѓувреме, фламанската компанија “Materialize” нуди 14-каратно злато и сребро за принтање, што значително ги намали трошоците за производство на накит и можностите за накит значително се проширија. Во 2012 година животот на човечки живот беше спасен со 3D испринтана вилица.

Сите овие примери покажуваат колку популарно 3D принтањето станало на почетокот на деценијата.

3D БУМ!

За ширењето на технологијата треба да се исполнат три критериуми. Од една страна, таа треба да биде “целосна”, со други зборови, нема потреба од понатамошни развојни чекори за пробивот. Од друга страна, општественото прифаќање е од клучно значење. Конечно, духот на иновациите и можноста за радикални промени е последниот критериум.

Токму на почетокот на деценијата, 3DP ги исполни сите три критериуми.

По отворениот изворен код RepRap, се повеќе и поевтини машини се појавија на пазарот. И старите патенти што го ограничуваат развојот, почнаа да истекуваат прилично бавно, цените паднаа и почна демократизацијата. Толку интензивно, што технологијата околу 2013 стана тренд. Во тоа време – покрај вештачката интелигенција и машинското учење – сите зборуваа за 3D принтањето. Културата базирана на “направи сам” на професионални заедници што се сеќава на одреден период на ИТ историја, цветаше, и додека индустријата се пробиваше, во се повеќе и повеќе области почнаа да се интегрираат 3DP. Од домови до слушни помагала, од мостови до чоколади, од делови на возила до конзоли, од чевли (Адидас Futurecraft 4D) до електронски кола, речиси сè беше испечатено. На пример, принтови биле направени на Меѓународната вселенска станица со машината Произведено во вселената, која била специјално создадена за оваа пригода, и неколку пати животот на луѓето и животните бил спасен од технологијата.

Во суштина, можеме да кажеме дека и покрај тоа што дотогаш користењето на 3D печатење е искористено одамна во различни индустрии, архитектура и лаборатории за создавање модели, во 2010-та година се повеќе и повеќе области беа освоени од технологијата која не само што се концентрираше на демонстрирање на алатки и изработка на прототипови.

Генерално, од тогаш кругот на корисници може да се подели на два дела: потрошувачки и индустриски 3DP. Здравствената заштита (уреди за протези, органограми, биопринт, ткива), образование или мода што имаат печат на него со името на холандскиот Ирис ван Херпен, се сите примени области. Сепак, најтешките промени се случија во производството.

Првенствено, висококвалитетните отпечатоци од титаниум, алуминиум, челик придонесоа за промена на трендот, а некои машини можеа да користат и други материјали.

Потпирање на гигантски компании

Во првата половина од деценијата се чинеше дека со континуираниот пад на цените, зголемувањето на големината и големата маркетинг активност, 3D принтерите може да се применат во домаќинствата – слично на персоналните компјутери во 80-тите години.

За некое време, се соочивме со револуција на десктоп принтерите, но наскоро сфативме дека 3D принтерите – привремено – не се толку универзални инструменти како персоналните компјутери. Принтањето е процес кој одзема многу време и тоа ќе бара експертиза, што не прифатливи бидејќи десктоп компјутери само два вида на пластика (ABS и PLA) може да се користат.

Сепак 3DP како сервис стана широко распространет и клиенти не само што бараат за себе 3D selfie MiniMes, но тие исто така бараат начини за принтање на различни предмети остварливо со комплексни геометриски карактеристики. Важна актуелна тенденција е поранешниот аутсајдер на поголеми фирми кои почнаа да се занимаваат со технологијата и нудат специјализирани услуги. Овие фирми сфатија дека со 3D принтањето, слободата на создавање е поголема, и тие можат да создадат објекти што беа невозможно да се создадат со конвенционални методи, а бројот на компоненти може да се намали.

Дури и HP, главниот лик на 2D принтањето, се приклучи на индустријата. Фирмата веднаш направи иновација со технологија на пластична низа и печатач (MultiJet Fusion), а досега успеале да развијат метален принтер. Но, не го изоставајте GE, кој има нов бизнис под името General Additive, Airbus, Boeing, Caterpillar или Siemens и така натаму.

Понатаму, не заборавајте дека комплексот во индустријата за вооружување на САД е еден од најважните корисници на 3D металното принтање, кој често работи на заеднички проекти со други членови на индустријата.

Транспорт и 3D принтање

Меѓу индустриските потреби, најспектакуларните резултати може да се забележат во индустријата на возила. Производителите на автомобили не ја користат само технологијата за создавање прототипи, туку и ја применуваат за производство на делови од возила кои се создадени за крајна употреба. На пример, новите кочници на Bugatti не се само најголемите кочници во автомобилската индустрија, туку се и најголемата титанска компонента во светот (41 x 21 x 13.6 сантиметри и 2.9 кг). Но, и железничкиот сообраќај, каде што Deutsche Bahn честопати прават иновации со 3D процедури, исто така може да се наведе тука.

Со технологијата 3DP се менува и производството на компонентите на авионите: со користење на оваа технологија, производството е поевтино, големината може да се намали за 50%, а производството е повеќе еколошко. Што и да произведуваат тие, Boeing истражува поголеми структури.

Се разбира, покрај континенталниот и воздушниот транспорт, не може да се изостави и поморската индустрија. По јахти и помали чамци, во 2017 година, првиот пропелер во светот беше отпечатен во Ротердам.

Времето е пари

Додека со други технологии, вишокот материјали се отсечени од поголем суровина (метал, пластика или било видови на блокови), 3D принтањето создава предмети со тенки слоеви и ги става заедно. Во вторите, нешто секогаш се додава во основата, а во случај на претходното, нешто се одзема. Тоа е местото каде што имињата на двете постапки доаѓаат: додавање и одземање на производството.

Времето на производство е од клучно значење во двата случаи. Сепак, за масовно производство на 3DP, и за прилагодување на производите, времето на принтање треба да се намали.

Едно од решенијата е да се развијат побрзи машини. И покрај тоа што резултатите се ветувачки, саканиот пробив се чини дека е далеку. Побрзо, со темпо од 30 ставки / секунди, во 20 часови отпечатил 2400 мали абажмани. Сепак, тоа беше само уникатна прилика и не започна тренд.

Друго решение што изгледа поповолно е од страна на американскиот Markforged. Фирмата не само што ја создаде првата машина за влакна од јаглен во светот, но исто така разви уште еден процес на производство и 3D метал принтер наречен Metal X. Што е уште поважно е тоа што тие имаат развиено уникатен процес кој речиси е комбинација на прототип на одлуки со производство, тоа е да се каже дека ги интегрира двете и го применува во пракса.

Клучен збор: 3D фарма за принтање! Metal Х беше дизајниран на начин што може да работи заедно со десетици и илјадници компјутери во една група. Задачите се поделени со централен систем за контрола кој гарантира избалансирана соработка. Така, наместо зголемување на големината или капацитетот, треба да се применат повеќе принтери.

Грубо, тоа е како изгледа моменталната состојба на 3D принтањето. Може да се почувствува дека има скок, особено сега, кога индустријата започнува да развива технологија, која може да стане попрофитабилно, флексибилно и еколошко решение за разлика од традиционалните процедури. Се повеќе и повеќе производители се приклучуваат на развојот и се повеќе и повеќе амбициозни планови се остваруваат. Следната задача е да ги сруши постоечките бариери.

Извори: FreeDee Blog, 3D Printing Industry, 3Ders.org, 3DPrint.com

Apple Inc. (AAPL)

Дали го прочита ова?

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј. - Кликнете овде!