imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Промена на батерија по намалена цена!

Направи резервација и промени ја батеријата за 1.990 МКД.

Три причини зошто Apple работи на сопствени, повеќе напредни екрани


Минатата недела, Mark “доверливиот Apple Гуру” Gurman ги рашири вестите дека Apple размислува за создавање на сопствено претпријатие кое се занимава со производство и дизајнирање на сопствени понапредни екрани. Ги претставуваме нашите аргументи зошто тоа би било кардинално важно за Apple.

Првите вести почнаа да се шират минатата пролет во врска со сопствената фабрика за екрани на Apple. Деновиве сите беа прилично внимателни со вестите, бидејќи тие беа донесени од страна на “не толку сигурен Apple Гуру”, Digi Times. Со текот на времето, сите мислеа дека тоа е само озборување. Потоа минатата недела, Mark Gurman, новинар на Bloomberg ги потврди амбициите на Apple, со посебно ввнимание на ераните, и од сега па натаму можеме да го земеме за сигурно дека нешто е во тек.

Единственото прашање е: Што се прави? Секако, не можеме точно да знаеме, но се чини дека тајната единица Santa Clara и дава место на технологијата на екрани на следната генерација. Во овој објект околу 300 инженери работат деноноќно на случајот под раководство на Lynn Youngs. Оваа технологија се нарекува microLED и сите тие изгледаат како да ги поткрепат своите надежи за тоа.

Бидејќи OLED е подобар од LCD екран во смисла на светлосна енергија, сатурација и заштеда на енергија, microLED е уште подобар од OLED врз основа на истите параметри. Веќе разговаравме за основата на овие технологии, но малку ревизија нема да наштети, претпоставувам.

Поентата е дека е слично на LED, во случај на OLED зборуваме за диоди кои емитуваат светлина, но слојот што произведува светлина е направен од органски материјали. OLED панелите кои се користат денес работат со AMOLED – Active Matrix – технологијата, така различни пиксели се вклучени и исклучени од навистина тенок транзистор – TFT -. Овозможува подобра резолуција на екранот и големина на екранот.

Најголемата предност на технологијата е тоа што во позадина не бара никаков светлосен фонт. Затоа црните бои се толку убаво прикажани и сликите имаат прекрасен контраст, бидејќи во позадината нема извори на светлина. Таа им овозможува на OLED екраните да заштедат повеќе енергија во однос на темните бои. Друга предност е тоа што органските материјали кои се суштини на екранот можат да работат со многу површини – дури и со преклопни.

Звучи доста добро, дури и ако зборуваме само за OLED. Но, постои начин многу подобра технологија т.н. microLED – или mLED, μLED. Неговото име зборува за себе, станува збор за микро LED диоди. Поради микроскопската големина, секој пиксел на екранот се состои од блок од овие microLED. Со оваа понапредна технологија е можно да се произведат многу посветли и штедливи екрани од OLED, кои се всушност посветли и можат да заштедат повеќе енергија отколку стандардните LED диоди.

Сега, кога сме запознаени со основите, ние треба само да го најдеме одговорот зошто Apple започна со развојот на оваа технологија. Би било лесно да се каже дека едноставно затоа што е подобро од OLED, но не е толку недвосмислено. Apple дури и користеше LCD за iPhone X, но имаше подобри технологии за екрани. Но сепак, тие не финансираа центар за развој и фабрика за развој на OLED. Што можело да се промени? Кои се причините за оваа одлука?

Екранот секогаш е “повеќе OLED” од другата страна

Дури и пред претставувањето на iPhone X, знаевме дека најголемата иновација ќе биде промената на LCD-OLED. Но, тоа го сфативме многу наскоро, дека оваа промена во технологијата нема да биде лесна. Само Samsung беше способен за создавање на единствениот панел кој беше доволно голем во квантитет и квалитет. Да речеме, Apple мораше да биде зависен од својот најголем ривал, што всушност предизвика некои проблеми.

Случајот на зависност го постави Cupertino во несреќна преговарачка позиција. Ние не знаеме која е вистината зад овa, но, наводно, можеме да му се заблагодариме на Samsung за рекордно високата цена на iPhone X, бидејќи во Јужна Кореја би можеле да побараат опционална цена за нивната технологија.

Друг фактор е тоа што зависноста од само една трговија не е таа среќа. Што ако Samsung не може да го испорача побараното количество? Или нешто не е во ред со производството? (почетната стапка на производство беше 60% во случај на iPhone X, бидејќи 4 од 10 екрани не можеа да го достигнат посакуваниот квалитет.) Тоа е голема неволја и Apple не може да направи ништо во врска со тоа. Сепак, не е случајно што инвестирале многу пари во OLED фабриката на LG. Нивната цел е да има друга алтернатива ако станува збор за екрани.

Јасно да се каже, моменталната ситуација не може да се одржи долго  во оваа форма. А сосема логична насока е дека Apple сака да ја преземе контролата. Да, но Samsung и другите производители имаат предност од една деценија во однос на производството. Ако тие се приклучија на натпреварот, дури и во најдобар случај тие секогаш ќе беа на второто место.

Како би можеле да станат победници во таква ситуација? Тие мора да ги победат сите со воведување на технологија која сега во моментот е многу нова, но постои потенцијал во неа, со цел да стане најдобра меѓу другите познати алтернативи. MicroLED стана такво нешто. Ако Apple  потроши соодветна сума на пари и човечки ресурси (има многу од нив во Apple) во рок од неколку години тие ќе бидат во водечка позиција ако воведат нешто ново, а поединците ќе го поврзат со нив, па ќе излезат од оваа ситуација како победници.

Од стратешка гледна точка, microLED е најдобриот избор, претпоставувајќи дека на крајот ќе го достигнат врвот. И не заборавајте го мотото на Apple:

Не ни е битно да бидеме први, битно ни е да бидеме најдобри!

Еве ја шансата да се потврди тоа мото.

Што поголемо изненадување, тоа поголем успех

Стив Џобс ги покажа вистинските насоки по многу прашања во однос на лидерството – не само за Apple, туку и за светот. Тој беше најголемиот гениј во маркетингот. Поранешниот извршен директор точно знаел како може да ги адресира луѓето, како може да продаде мобилен телефон како осмото чудо на светот. Еден од клучните фактори отсекогаш бил моќта на изненадување.

Успехот е поголем ако корисниците порано не слушнале за иновацијата или едноставно не се навикнати на тоа. Apple се обидува да дејствува и на чување тајни дури и денес, но тоа е тешка задача да се направи, особено ако излегувањето од следните одлични снимки стана просперитетна бизнис гранка. Покрај тоа, пронаоѓачите го загрозуваат овој мит не само од надвор, туку и однатре. Не е случајно што Apple  создаде оддел од поранешни војници и разузнавачка служба, за да ги спречи овие истекувања. Колку што знаеме, доволно е да имате само еден незадоволен вработен, да знаете сè однапред.

Наоѓањето на внатрешните гласници е можно со такви методи, бидејќи се занимаваме со предвидливо количество на луѓе, кои лесно можат да се контролираат со соодветни права. Но, компанијата не може да направи ништо против озборувања за синџирот на надворешни подизведувачи, па дури и поранешен агент на НСА не може да стори ништо за тоа. Ming-chi Kuo, Gurman, Macotakara и другите, сите добиваат сигурни информации од таму.

Формулата е прилично едноставна: колку повеќе луѓе знаат за плановите на компанијата, поверојатно е дека тајната ќе истече. Кога Apple преговара со субтрактори за екрани и за други работи за што им требаат подготовка, тие не само што се грижат за протекување на тајната, туку и за фактот дека треба да го направат тоа рано. Сепак, не е можно да се кажат неколку зборови за тоа неколку дена пред неговото вистинско воведување дека тие всушност ќе им требаат 100 милиони специјални OLED панели. Факт е дека шансата за истекување расте, а поверојатно е дека тоа ќе се случи и порано.

Всушност, тоа е опасно бидејќи може однапред да чуе за новата технологија, и тие ќе имаат шанса да се натпреваруваат и ќе го намалат успехот на почетокот на Apple.

Најдобриот метод е да го минимизирате бројот на субтрактори и да ги чувате тајните на производниот процес за себе. Особено оние кои раскажуваат за нешто како што се екрани кои се од клучно значење. Се разбира, тоа не беше прв аспект кога тие го изградиа microLED, но можеме да го земеме сигурно дека е на про-листата.

Размисли, пред да делуваш

Како што еднаш рекол Jony Ive, секој може да создаде спектакуларен дизајн на производ, но тоа не значи ништо ако не можете да го користите за производство. Добар индустриски дизајнер не само што има визии, туку и интензивно знаење за управливост, материјално знаење и тој или таа може да го види процесот на производство итн. Добар пример за тоа е стапката на производство од 60% за екрани на iPhone X.

За избегнување слични ситуации, најдобриот начин е експериментирање. Можеме да замислиме многу можности кога сè работи добро во теоријата на табелата за дизајнирање, но за време на изработката на прототипови може да се случи да се соочиме со некои проблеми. Во овие времиња најдобар начин да се најдат решенија е да се тестираат нови процедури, материјали и техники. Сепак, за да се постигне сето тоа неизбежно е да се има фабрика за екрани.

Малку е веројатно дека во блиска иднина Apple целосно ќе го преземе производството на екранот или ќе ги произведе сите екрани за уредите сами. microLED претпријатието веројатно ќе се најде кога ќе го довери на подизведувачот со соодветна задача. Бидејќи тие можат да дадат добро сработен, истестиран уред и да ја намалат можноста за грешки …

Значи, фабриката за екрани веројатно ќе биде многу важен фактор во иднината на Apple, меѓутоа, веројатно нема да слушнеме многу за тоа. Но, кога можеме да ги очекуваме првите вести за развојот? Ние немаме идеја. За неколку години – тоа е вообичаен одговор. Сепак, се чини дека многу е веројатно дека првиот производ во кој оваа технологија ќе дебитира ќе биде Apple Watch. За ова ни треба помал обем на материјал, така што е совршено поле за експериментирање. Исто така, кажува дека горенаведениот Lynn Youngs е одговорен за дизајнирање на тековниот екран на Apple Watch. Се чини дека и понатаму останува негова должност и во иднина …

Извор: 9to5Mac

Apple Inc. (AAPL)

Дали го прочита ова?

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј. - Кликнете овде!