imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple Car се уште не е подготвен. Каков би можел да биде во иднина?


Apple сподели официјални податоци за своите резултати на полето на самоуправувачки возила. Не можеме да кажеме дека баш е полн погодок, но нивниот напредок е поткрепен со добри одлуки. Не се знае со сигурност дали автомобилот на Apple всушност ќе биде iPhone на иднината…

Идејата Project Titan, кодирано име за автомобилот на Apple, одамна за многумина претставува сон. Има многу гласини за постоење на таен проект – дали е вистински, дали можеме да зборуваме за вистински автомобил или само за автономни софтвери итн.

Иако ова е еден од најмалку познатите проекти на Apple и официјално се уште не е претставен, мистеријата која стои зад него е откриена одамна. Можеби знаете дека се работи за софтвер кој може да се види во тестните автомобилите, како и тоа дека Tim Cook претходно споменуваше детали врзани за овој проект. Единствено што не ни е познато е во која фаза моментно се наоѓа развојот на софтверот.

Се досега, Apple од непознати причини (или можеби обврзната регулатива) сподели официјални податоци врзани за Тестирање на самоуправувачките возила (Driverless Testing of Autonomous Vehicles -DMV). Овие податоци покажуваат колку пати вистинскиот возач го прекинува автономното управување на софтверот или колку често мора да помогне во спречување несреќи. Накратко:

Многу пати. Во просек 544.78 пари за 1000 километри.

Само за споредба, Waymo на Google бара помош само 0.06 пати на секој 1000 километри. Со други зборови, тоа значи дека системот на Apple може да помине самостојно 1.8 километри без никакви проблеми, додека оној на Google може да помине 17.847 километри. Ова е многу важен аспект на самоуправувачките возила. Со овој резултат, Apple се позиционираше на 25. место на листата на Државата Калифорнија врз основа на податоците на компаниите кои ги тестираат самоуправувачките возила.

Се поставува прашањето: како е можно една толку голема компанија како што е Apple да заврши на дното на листата. Сепак зборуваме за компанија која секогаш била пионер во многу технолошки достигнувања и која има прилично неограничено човечки и финансиски ресурси. Одговорот е затоа што е премноги долго во фаза на развој по прашањето на овој проект.

Па, Елон Маск неодамна изјави дека Apple на овој пазар ќе му се приклучи прилично доцна. Наједноставниот одговор би бил дека Apple го пропуштил возот. Ова би можеле да го поткрепат вестите кои известуваат за тоа дека Apple отпушта многу вработени, кои работеле во овој сектор.

Пред него што почнете да го обвинувате Apple, би требало да земете во обзир една причина. Што ако овој проект на автономен софтвер никогаш не го претставувал главниот пат на Apple? Што ако претставува само една од низата опции кои експериментираат во случајот на сериозна рецесија на пазарот на паметни уреди. Бидејќи таквата ситуација е речиси извесна, претходно или подоцна и IT компаниите ќе мораат да измислат нешто ново.

Дизајнирањето на самоуправувачки возила би можело да биде една од опциите. Но, се чини дека Apple не го интересира толку самата работа, колку што обрнува внимание на неговата носечка селекција. Веќе постојат Apple Watch и AirPods, а знаеме дека наскоро пристигнуваат и AR очилата. Ова би можела да биде основа за еден целосно нов екосистем, кој ќе го користи потенцијалот на AR и VR, претворајќи ги во остварлива алтернатива.

Значи, Apple можеби едноставно ја запоставил опцијата на самоуправувачки возила и ја чува како план B за некои полоши времиња. А доколку се испостави дека носечките уреди не се иднината, ќе имаат резервен план, кој можат да го стартуваат.

Извор: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Дали го прочита ова?

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.