imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Bauhaus, Braun и Rams – Германците зад успехот на Apple


Легендарниот дизајнер Dieter Rams, оваа година ќе наполни 87. години, а во оваа прилика се сеќаваме како германското влијание врз дизајните на Apple.

Чистите и минималистички производи се дефинитивно карактеристични за Apple. Изгледот на сите уреди што ги создава Apple не можат да бидат предмет на жалба. Дури и ако можат да бидат критикувани различните одлуки на компанијата, како што е невообичаеното поставување на приклучокот за полнење кај Magic Mouse 2. Но, мора да се истакне дека компанијата од Купертино има огромен ефект врз индустријата и нивните решенија се исто така многу популарни меѓу конкурентите.

За оние кои се заинтересирани за светот на Apple, името на Dieter Rams, германски дизајнер, може да одѕвонува. Неговите дела имаа големо влијание врз двете големи имиња на компанијата: Steve Jobs и Jony Ive. Да видиме како сегашниот изглед на уредите на Apple се развиваше во текот на годините!

За да ја разбереме сегашната ситуација, мораме да се вратиме на корените, назад во 1919 во Вајмар, Германија каде што Валтер Гропиус го основа своето училиште Баухаус и создаде сосема нова филозофија. Во курсевите на институцијата курсеви биле опфатени метални дела, сликање на стакло и архитектура. Целиот концепт на училиштето беше да се полнат масовно произведени објекти и едноставни дизајнирани објекти со креативност. Без употреба на високо скапи материјали, основите на Bauhaus се совпаѓаат само со едноставни и функционални креации.

Следната станица е 1955 година, кога Dieter Rams беше ангажиран од франкфуртската компанија Braun, која произведува продукти за широка потрошувачка. Младиот дизајнер заглави во компанијата цели 30 години и создаде многу култни производи. Усогласувајќи ги основите на Bauhaus, беше очигледно дека секојдневните производи можат да бидат полни со уметнички бранови. Рафинирајќи ги дисциплините на ова училиште, тој ги формулираше неговите добро познати десет заповеди. Главно за изгледот на одличните производи кои треба да ги направат нивните намени очигледни на прв поглед.

Според неговите заповеди, колку е помал дизајнот, толку подобро. Во една од неговите изјави тој ги навел корисниците и реалноста како најголеми виновници за дизајнирањето. Исто така, неговата примарна цел била да дознае кој и за што ќе ги користи уредите за кои станува збор.

Конечно стигнавме во Калифорнија, во 60-те години, каде што младиот Steve Jobs научил како да биде прецизен и организиран, гледајќи го својот татко што изработува во дворот. Поради тоа, младиот човек кој подоцна стана епски лидер на легендарната компанија, наскоро стана опседнат со едноставни и елегантни работи. Љубителите на саканиот Braun го знаат мотото на Rams за дизајнот кој е лесен за користење, што подоцна стана главна мотивација за неговата работа. На почетокот од својата кариера, тој немал поинаква идеја за дизајнирање. Одејќи во најблиската продавница на Sony, обично го поминувал времето, восхитувајќи се на разновидната селекција на бои.

Неговата љубов кон јапонските уреди исчезна во 1981. година, од кога почна да ја посетува Меѓународната конференција за дизајн во Аспен. Тоа беше време кога се вљуби во Bauhaus и оптимистичкиот италијански дизајн што му помогна да ги финализира принципите кои подоцна го дефинираа дизајнот на Apple. На настан во 1983 година одржа говор каде што тврдеше дека не создава производи слични на Sony, туку дека нивна цел ќе биде да креираат објекти кои би можеле да се вклопат во музејска збирка. Неговиот говор беше претходник на извонредниот Macintosh.

Сепак, дизајните на Apple не можеа да стигнат до врвот без Jony Ive. Ive се запозна со уредите на Braun на многу рана возраст. И секогаш раскажуваше приказни за тоа колку бил импресиониран од целиот концепт на овошниот соковник на Дитер Рамс. Подоцна, тој целосно ја подигна филозофијата на германскиот дизајнер и беше опседнат со создавање на производи лесни за користење.

Кога му се придружи на Apple во 1992 година, беше многу разочаран кога виде дека со отсуството на Jobs, компанијата многу се оддалечила од принципите на Rams. Размислуваше дури и да ја напушти компанијата, пред Јобс да се врати во Apple во 1997 година. Како привремен извршен директор, Jobs избра сосема нова насока: покрај профитот, имаа за цел да создадат одлични уреди. Тоа беше главната мотивација што ги доближи Jobs и Ive.

Клучот на нивната хармонична соработка беше тоа што ги почитуваа истите принципи: и двајцата му се восхитуваа на Bauhaus трендот и филозофијата на Dieter Rams. Нивната врска беше толку блиска што заедно измислуваа уреди. Jobs дури и го сметаше британскиот дизајнер како свој духовен партнер. Заедно ги надгледуваа сите идеи и процеси, па така се родија iMac G1, Powermac, iPod и iPhone. Не е претерaно да се каже дека Jony Ive беше најблиску до Steve Jobs помеѓу сите во компанијата.

Значи, кога станува збор за дизајнот на компанијата od Купертино, може јасно да се видат ефектите на германските трендови и придобивките од соработката на Jobs и Ive. Steve Jobs еднаш изјави дека дизајнот не е само во изгледот, туку е израз на душата на уредот. Во меѓувреме, филозофијата на Ive беше дека одличниот дизајн покажува беспрекорна употреба и на тој начин уредот му се поклонува на сопственикот. Нивните мисли се надополнуваа едни со други и тоа може да е главниот клучот за нивниот успех.

 

 

Apple Inc. (AAPL)

Дали го прочита ова?

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.

Воодушевен што сум повторно во Франција за да се сретнам со талентираниот тим во Марсеј.